TBS - O firmě TBS Telnice
  o firmě | kontakty 
Nákupní košík: 0 položek za 0,00 Kč
Navigace:


Irisbus Iveco

Jsme oficiální DEALER

O firmě TBS Telnice

Přidat mezi oblíbené

Společnost TBS Telnice působí na poli automobilového průmyslu více než 40 let. Ze svých počátků si ponechala opravárenství (chcete-li servis) nákladních vozidel a autobusů. Jako úspěšný dealer autobusů Irisbus IVECO nabízíme prodej nových autobusů, dále naprosto komfortní a profesionální záruční i pozáruční servis dříve zakoupených vozů.

Provádíme rovněž odborný servis vozů IVECO, TATRA, Liaz aj. Jsme schopni provést i úpravy vozu na přání zákazníka. Zabíváme se rovněž prodejem náhradních dílů. Disponuje přístupem do cirka 50 skladů IVECO po celé Evropě a zboží dodáváme již od 24 hodin a to i případě, že jej momentálně nemáme na skladě.

Nabízíme jak vyloženě technické plyny sloužící např. pro svařování (kyslík, vodík, dusík), tak také oxid uhličitý hojně používaný v potravinářství (mimochodem zásobujeme brněnské pobočky významného mezinárodního potravinářského koncernu).

Máme opravdu hluboké kořeny. No zvažte sami: Vše začalo rokem 1963. Od té doby si společnost TBS Telnice prošla klikatou cestou historie.

Historické názvy naší firmy
TZZ (středisko Sokolnice)
TZZ Telnice
ČSAD Telnice
ČSAD Telnice a. s.
ČSAD Telnice Servis a. s.
TBS Telnice a. s.

1. 4. 1963 byl zřízen Technický a zásobovací závod. V této době, kdy došlo k rozhodnutí o územních změnách, byly sloučeny kraje Brno, Jihlava, a tehdejší Gottwaldov (Zlín). Vznikl tak Jihomoravský kraj se sídlem v Brně. V této souvislosti byly také delimitovány tehdejší PSO v uvedených krajích a byl utvořen Technický a zásobovací závod.

Technický a zásobovací závod (TZZ) dostal číslo 691 a měl sídlo v Brně na Cyrilské ulici č. 16. Patřily k němu provozovny Sokolnice (dnes spadáme pod obec Telnice), Gottwaldov, Jihlava a Telč.

V Brně byly sklady, v Sokolnicích sklady a opravna, v Gottwaldově rovněž sklady a opravna. V Jihlavě byly sklady, dílna technického rozvoje a konstrukční kanceláře. V Telči byly dílny, jež sériově vyráběly technickým rozvojem v Jihlavě vyvinuté výrobky.

Kromě zásobování náhradními díly a příslušenstvím byl od počátku TZZ určen k tomu, aby zajišťoval činnosti a výrobky, které nabylo možné realizovat dodavatelsky a to pro všech 17 tehdejších dopravních závodů v kraji.

Z důvodů nedostatečné kapacity byly postupně budovány nové objekty. V Sokolnicích to byla sociální budova a opravárenská hala, na Cyrilské ulici v Brně proběhla rekonstrukce administrativní budovy a na ulici Rosické byla zahájena úprava objektu na učňovské středisko. Na provozovně Gottwaldov došlo také k nástavbě sociálního zařízení a správní budovy. Pro pokrytí rostoucích požadavků na lakování bylo k TZZ převedeno středisko dopravního závodu Hodonín v Čejči a upraveno na lakovnu. Narůstající výstavba přiměla tehdejší vedení k vytvoření stavební skupiny se zastoupením pracovníků všech stavebních profesí.

1. 1. 1969 vznikl nový organizační systém TZZ, který zavedl střediskové hospodaření. Členění středisek bylo následující:

1 - opravárenské Sokolnice,
2 - opravárenské Gottwaldov,
3 - stavební Brno - Cyrilská,
4 - kantýny Brno a Sokolnice,
5 - učňovské středisko Brno a Gottwaldov,
6 - zásobovací Jihlava,
7 - zásobovací v Brně,
8 - zásobovací v Gottwaldově,
9 - Setright (opravy jízdenkových strojků),
10 - dopravní,
11 - strojně početní stanice v Brně na Mlýnské ul.
0 - správní se sídlem v Brně na Cyrilské ul.

V této době tedy působilo v kraji 12 hospodářských středisek a to v okresech Brno - město, Brno- venkov, Gottwaldov, Jihlava a Hodonín.

V lednu 1972 bylo středisko MTZ Jihlava předáno dopravnímu závodu. Činnost závodu se soustředila zejména na GO autobusových přívěsů PO-1 a B-40, později také na GO autobusů Š 706 RTO.

1. 7. 1976 byl ze strojně početní stanice vytvořen samostatný závod výpočetní techniky se sídlem v Brně. 1. 1. 1978 došlo k přemístění vedení závodu do provozu Sokolnice. K tomuto datu byl rovněž změněn název závodu na TZZ Telnice. To proto, že areál leží na katastru obce Telnice.

Krátkou dobu působil při našem závodě i Autoservis Škoda. a to v brněnské provozovně na Rosické ulici v létech 1970 až 1974. Prováděly se zde opravy osobních automobilů včetně lakování. V roce 1983, kdy proběhly oslavy 20. výročí založení závodu jsme byli značkovým servisem LIAZ, TATRA, KAROSA, VOLVO a FORD Continental, servisem britských jízdenkových strojků Setright a opravovali jsme hydraulické i vzduchové díly vozidel.

V roce 1974 započala výroba velkokapacitních návěsů, jež nebyly schopny dodat Brandýské strojírny. V tomto roce je také budována opravárenská hala s moderní lakovnou. Další rozšíření přináší rok 1978, kdy dochází k přestavbě zakoupeného objektu "Moravcovo" na administrativní budovu.

Nelze přehlédnout přestavby autobusů na stěhovací vozidla, k nimž docházelo podle požadavků DZ od vozů RO, přes RTO a ŠL-11 až po typy Karosa řady C. Za zmínku stojí též rok 1980, kdy se začalo uvažovat o snížení spotřeby PHM a kamiony byly vybavovány spoilery vyrobenými v Telnici. Dále znamenal rok 1980 zahájení výstavby skladové haly v Telnici, což umožnilo později přenést skladovou činnost z Brna do Telnice. Takto uvolněné prostory na Cyrilské ulici byly přestavěny na učňovské středisko, které sem bylo po dokončení přemístěno z ulice Rosické č. 2 v Brně, kde působilo od r. 1967.

V roce 1982 započala likvidace vyřazených vozidel v novém areálu Boskovice, které se staly dalším střediskem závodu. V lednu 1987 přibyl ke starému rekreačnímu zařízení, v beskydském Miloňově, nově postavený objekt na Českomoravské vrchovině v obci Věstín. K 1. 1. 1991 dochází k rozpadu krajského podniku ČSAD Brno a vzniká samostatný státní podnik ČSAD Telnice, který se 30. 3. 1992 mění na akciovou společnost. 1. 6. 1991 bylo delimitací převedeno učňovské středisko Cyrilská pod ministerstvo školství. V této době je hlavní činností opravárenství zaměřené na všechny typy nákladních vozidel a autobusů se značkovým servisem LIAZ MAN a Renault, ale i renovace a opravy ND i agregátů. Dále činnost obchodní, ve kterou se postupně mění zásobování. Podílíme se rovněž na vývoji a výrobě prvních malokapacitních autobusů značky SOR 7,5 m.

V letech 1991 až 1992 proběhla výstavba nové haly v čejčské provozovně souč. s rekonstrukcí inženýrských sítí a výstavbou ČOV. Roky 1992 až 1995 přinesly rekonstrukci vytápění areálu v Telnici a přechod na plynné palivo. 24. 1. 1996 zakládá spolu s firmou AGTEC s. r. o. společnost AGAD spol. s r. o. , která zajišťuje prodej autobusů Karosa. K 1. 3. 1996 byla z ČSAD Telnice a. s. vyčleněna společnost TRUCK SERVICE a. s. Zlín, jako dceřinná společnost ČSAD Telnice. Do nově vzniklé společnosti byly začleněny provozy Zlín, Brno-Cyrilská a Boskovice. Připadly k ní i byty vybudované bývalým krajským podnikem, na Turgeněvově ulici v Brně. Ke stejnému datu dochází k prodeji skladovacího objektu v Telnici.

Výrazným mezníkem v novodobé historii společnosti je opětné zařazení do dealerské struktury KAROSA a to podpisem dealerské smlouvy dne 26. 4. 1996. Od 1. 9. 1998 začíná působit nová akciová společnost, která převzala veškerý movitý i nemovitý majetek společnosti původní, včetně personálního obsazení, a nese název ČSAD Telnice Servis. Od 1. 1. 2005 dochází ke změně názvu společnosti na TBS-Truck Bus Servis, a. s. Telnice. Současná společnost vidí těžiště svého působení zejména v obchodní činnosti (prodej ND a příslušenství pro autobusy a nákladní vozidla, i prodej nových autobusů) a v opravách autobusů a nákladních vozidel (značkový servis vozidel KAROSA a LIAZ). V roce 2006 rozšiřuje společnost TBS Telnice svoje služby o likvidaci a ekologické zpracování autovraků. Jednáme také o udělení licence pro servis digitálních tachografů významných evropských výrobců.

Dne 1. 1. 2007 ztrácí KAROSA svůj dlouholetý název a vstupuje na trh jako Iveco Czech Republic, a. s., která je stále zaměřena na výrobu autobusů nesoucí od této chvíle název Irisbus Iveco. Společnost TBS Telnice je tímto oficiálním dealerem všech autobusů Irisbus Iveco a minibusů značky Iveco. Nově máme také licenci pro práci se všemi v Evropě dnes používanými digitálními tachografy, což nám umožňuje např. velmi rychlé a přesné nalezení závady. Jsme držitelé karty servisu a náš personál prošel všemi přezkoušeními.